Derde werkweek - Reisverslag uit Mittelberg, Oostenrijk van Imke - WaarBenJij.nu Derde werkweek - Reisverslag uit Mittelberg, Oostenrijk van Imke - WaarBenJij.nu

Derde werkweek

Blijf op de hoogte en volg Imke

21 Januari 2013 | Oostenrijk, Mittelberg

Woensdag 9 januari, 18.30 uur;
Een heleboel skileraren zijn weg; weer naar huis of terug aan de studie. Tijdens de ochtendbijeenkomsten hoeven we daarom niet meer met z'n allen tegen elkaar aangeplakt te zitten, maar is er ruimte te over. Qua gasten is het nog redelijk druk en de groepen zijn dan ook tjokvol. Mijn baas heeft voor de maandag toch snel nog wat skileraren uit de buurt weten te strikken om mee te helpen.

De eerste dag moest ik de kleintjes, die maar halve dagen meedoen, verzamelen en les geven. In de namiddag iets compleet anders; een beginnende volwassene. Het bleek om een Armeense man te gaan en aangezien zijn Duits zich beperkt tot 'Guten Tag' en 'eins zwei drei', werd de les in het Engels gedaan. Het was eens wat anders en leuker dan ik van tevoren verwacht had. De beste meneer kon na 2 uur remmen en was heel trots op zichzelf. Het liefst wilde hij de volgende dag weer privéles van mij, maar dat was niet mogelijk. Ik kreeg een nieuwe groep kinderen die de hele dag op skiles komen en wat ouder zijn. Mooi.
Het gaat goed met deze groep en vanmiddag zijn we bij de touwlift geweest. Ondanks dat de piste nogal ijzig was, hebben ze zich er goed doorheen geslagen. Morgen gaan we dan ook naar de volgende lift en toen ik ze dat vertelde, begonnen ze te juichen. Een jongen viel door zijn enthousiasme zelfs om en nam degene naast hem mee ten onder. Leuke afsluiter van de les.

After work met een paar collega's naar een terras vlakbij mijn huis gegaan. Tijdens het tweede drankje begon het echt fris te worden. Er hangt sneeuw in de lucht en hopelijk gaat dat morgen daadwerkelijk vallen, want de pistes worden deels al groen. Geen fraaie aanblik, zeker niet voor begin januari.

Straks misschien nog even naar Älpele, de bar om de hoek, om de dag af te sluiten. Kan ik nagelen ook weer oefenen. Maar nu is het eerst tijd om te koken, weil ich krieg langsam wieder hunger.


Zondag 13 januari, 9.30 uur
Ben inderdaad nog naar Älpele geweest en niet alleen op woensdag. Ook vrijdag was het raak. Eerst overdag het skirennen gehad, de laatste lessen gegeven en afscheid genomen van de kinderen. Het plan was eigenlijk niet zo lang te blijven, omdat ik de volgende ochtend de eerste gondel wilde nemen. Toen we gingen darten, werd het echter te leuk om weg te gaan. Rond 01.30 uur besloten we nog naar een hotelbar iets verderop te gaan. Dansen was de bedoeling. De muziek was niet zo tof en op de één of andere manier zat de sfeer er niet helemaal meer in, dus na een uurtje vetrokken we weer.

Het werd niets met vroeg op de latten staan. De wekker stond op 9.00 uur, maar blijkbaar was ik zo diep in slaap dat het ding een half uur lang kabaal heeft gemaakt zonder dat ik daar iets van heb gemerkt. Dan maar een chilldag houden. Morgen ben ik tevens vrij en dan ga ik wel een paar pistes pakken.

Eerst heb ik rustig ontbeten en een film gekeken. Omdat de keukenkastjes evenals koelkast er weer vrij leeg uitzagen, ging ik meteen maar even op en neer naar Oberstdorf om boodschappen te doen. Met 4 tassen vol die ik maar net kon tillen, zat ik in de bus terug. Meteen ook een paar tijdschriften ingeslagen die ik 's avonds aan het doorspitten was. Tot er ineens op de deur werd geklopt. Een paar collega's hadden besloten een drankspelletje te houden bij ons. Prima, als ik maar niet mee hoef te doen. Ben nooit een fan geweest van het klakkeloos achterover slaan van alcohol en na een gering aantal shotjes zou ik bovendien al onder tafel liggen. Het lijkt me beter het ganse gebeuren gewoon maar gade te slagen.

Een paar uur en flessen later ging het nergens meer over. Er werd een paar keer vanaf het balkon in de sneeuw gedoken en het woord lafaard was favoriet. De één werd zo genoemd omdat ie niet ook een sprong wou wagen, de ander omdat hij niet mee wilde naar de bar. Het ging maar over en weer en na verloop van tijd kon ik het niet meer volgen. Bed opzoeken en slapen klonk aanlokkelijk. Even later lag ik in mijn slaapzak gerold en was het stil. Iedereen was vertrokken. Ikzelf snel daarna ook... naar dromenland.

  • 23 Januari 2013 - 20:29

    Linny:

    Heey immie!!!
    Zo te lezen heb je het prima naar je zin daaro! Weer mooi om te zien! Volgende week do naar de film, gezellig!!! Was pas nog naar memo geweest hahaha! Ging met hieke, valt niet zo op dan dan ik fan ben van kinderfilms.....hifi ga nu je eerdere verslagen lezen, doe het op z'n Chinees hahah xxxxx veel plezier nog! De kids, je collega's en jij kijken weer leuk en gelukkig op de foto's! Xxxx hier niets nieuws onder de horizon, 6 febr komt het bad!!!

  • 23 Januari 2013 - 20:30

    Lindsy:

    Mijn typkunsten laten te wensen over vandaag, ik bedoel memo....
Imke

Actief sinds 07 Aug. 2012
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 39959

Voorgaande reizen:

13 December 2012 - 07 April 2013

Back in the snow

12 Augustus 2012 - 08 November 2012

Exploring overseas

Landen bezocht: