Vijfde weekend (Puerto Viejo) - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Imke - WaarBenJij.nu Vijfde weekend (Puerto Viejo) - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Imke - WaarBenJij.nu

Vijfde weekend (Puerto Viejo)

Blijf op de hoogte en volg Imke

03 Oktober 2012 | Costa Rica, San José

Zondag 16 september, 20.00 uur;
En Puerto Viejo it was, om eens te checken hoe het leven er daar aan toe gaat. Een andere goede reden is dat mijn ex-klasgenootje en toekomstige collega voor het rescue center, Vlaamse Eline, ook ginder is en we op zondag samen naar Moin kunnen reizen. Een aantal trefwoorden geeft precies aan hoe het was.

Puerto Viejo = lekker eten
Uitgezonderd de pizza op aankomstdag waarvan ik het donkerbruine vermoeden heb dat het een opgewarmd diepvriesexemplaar was. Op de menukaart stond ie desondanks aangegeven voor bijna 10 dollar, hondsbrutaal! Toen ie werd opgediend en ik het zag, werd ik zo kwaad dat ik de tafel omgegooid heb en het restaurant uitgebeend ben.... ja hoor, as if! Ten eerste was de tafel een groot houten geval, veel te zwaar om omver te krijgen. Daarnaast was ik veel te hongerig om eten te weigeren en bovenal ben ik beschaafd genoeg opgevoed om zulke stunts te laten. Ook geldt; een iets mindere ervaring meemaken laat je de goede dingen nog meer waarderen. Hé, en dat zonder studie filosofie.
Wat dan wel zo goed was? Laat ik een dag als voorbeeld gebruiken.
-Verse stukken fruit, yoghurt, muesli en koffie met veel melk als ontbijt.
-Vissalade en een fruit juice als lunch.
-Crèpe met spinazie, geitenkaas, tomaat en geroosterde amandelen als diner.
-Kokosijs (geen lullig waterijsje, maar de real thing: piepkleine stukjes ingevroren pure kokos) als tussendoortje.

Puerto Viejo = strand
Bijna de hele zaterdag hebben we daar doorgebracht. Lekker loom op onze handdoeken liggen en soms de oceaan in om af te koelen. You see the picture? Mooi, dan geen verdere woorden benodigd.

Puerto Viejo = fietsen
Iedereen op de fiets, dat was wat me direct opviel toen ik bij aankomst de bus verliet. Het leek wel back home. Om het Nederlandse gevoel nog completer te maken; mijn gehuurde fiets was oranje.

Al met al een zeer relaxed weekend met een hoog 'pura vida'-gehalte. Dat laatste wordt om de haverklap geroepen en nou ja, je moet zelf maar eens hierheen gaan om precies te begrijpen wat ermee bedoeld wordt.

  • 07 Oktober 2012 - 15:51

    Chantal:

    Hey im,

    Ziet er allemaal tof uit!
    Geniet er nog maar lekker van, voordat je het weet is het November..
    Ben benieuwd naar je verhalen!

    Xx Chantal
Imke

Actief sinds 07 Aug. 2012
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 39959

Voorgaande reizen:

13 December 2012 - 07 April 2013

Back in the snow

12 Augustus 2012 - 08 November 2012

Exploring overseas

Landen bezocht: